Jag gjorde det (idag också)

Idag hade jag inget springsug alls. Jag funderade på att gå till gymmet för att då kunna kolla på biggest loser medan jag sprang, som en morot. Men så såg jag att det bara var en 20 minutersrunda på schemat idag och det skulle ju ta längre tid att gå till gymmet, byta om och hitta ett löpband. Så jag stack ut i lunchsolen och sprang. Och ja, det var ju riktigt härligt. Våren nalkas och solen skiner. Trottoarerna har ingen snö på sig. Fötterna flyger fram nu när de inte behöver se upp för hala isfläckar eller blöt snöslask.

Efter fem minuters uppjogg kom första intervallen. 2 minuter i 5.25 tempo. När jag inte hörde någon röst som sa att jag sprang för sakta blev jag misstänksam och javisst, appen mätte inte som den skulle. Men när jag tog ut mobilen i luften började den mäta så de andra två intervallerna fick jag mätta och jag höll mig inom rätt hastighet. Lite för långsam på den sista men då kan jag tänka att jag var lite för snabb på den första. De ÄR riktigt jobbigt att springa i det där tempot. Jag är ju en myslöpare som gillar att springa läge i ett behagligt tempo. Jag har tjuvkollat på mitt upplägg och snart ska jag springa 15 minuter i det där snabba tempot. Holy fucking shit – hur ska det gå? Klart det går. Eller?

När jag hade sprungit 20 minuter passade jag på att ställa mig och sola ansiktet lite och känna mig nöjd med mig själv en liten stund. Det är viktigt tycker jag. Speciellt en sån här dag när jag inte ville gå ut och springa men gjorde det ändå. Det ska man ge sig själv en klapp på axeln för. Det svåraste är ibland inte att springa länge i hög hastighet, det svåraste är att gå ut genom dörren och börja springa.

Biggest Loser då? Ja, det får vänta till bussresan hem från jobbet. Den som spar hen har.

IMG_0909

IMG_0916

IMG_0914

Kommentera gärna

