Att vinna är inte allt

Häromdagen vann jag (ännu) en bloggtävling (dags att byta yrke och bli professionell blogg-tävlare kanske). Denna gång var priset 3 timmar städhjälp. Wohoooo, vem behöver inte det tänkte jag och slängde in ett tävlingssvar. Men sen, när det var dags att boka städningen blev jag så jäkla stressad. Tre timmar räcker inte för vårt hus så vi skulle behöva lägga på en hel del pengar, och allt man var tvungen att ha hemma och så måste jag ju vara hemma när städhjälpen kommer. Oh no, PMS:en och stresshormonerna hade ett rave i min kropp och jag hyperventilerade framför datorn. Tillslut kom jag på vad jag skulle göra. Jag har en god vän som bor i lägenhet och som precis fått sitt tredje barn. Hon fick mina tre timmar. Tror ni att hon blev glad? Svar JA, det blev hon. Och jag blev glad för att jag hade kunna göra henne glad. Att ge istället för att få kan vara fantastiskt, men att som igår, både få och ge är ju helt klart bäst. Dubbel lycka för oss så att säga. Hon har dock lovat att berätta hur städningen var så att jag kan berätta det för er. Och om ni inte är helt PMS-iga och får ångest av att ta beslut kan ni gå in på helping.se och boka städhjälp hemma. För det såg ut som en väldigt bra tjänst måste jag säga.

Jag hoppas att det var ok Lisa. Nu gjorde du ju två personer glada, jag för att jag vann och min vän som får ett städat hem.

4 reaktioner till “Att vinna är inte allt

  1. Det är självklart okej! Vad snällt av dig!
    Man kan ju också stänga delar av huset och städa bara ett våningsplan – men det låter som att timmarna gör mer nytta hos din vän. 🙂
    Du skrev ju dock att du nu skulle springa istället för städa, men jag tycker nog att städa kan räknas som ett träningspass också om man tar i ordentligt. Och man bestämmer ju själv vad som är träning och inte, det har vi pratat om innan. eller hur? 🙂

  2. Det kan kanske vara läge att köpa en lott 🙂

    Vad himla fint gjort av dej att ge bort städningen! Själv är jag nog typen som skulle storstäda innan städhjälpen så kan relatera till stressen.

Kommentera gärna

