Springa i New York

aerial view of manhattan and central park

I april åker jag till New York med min man. Utan barn. UTAN BARN!!! Mina föräldrar bestämde sig nämligen för att de ville åka skidor med barnbarnen, utan deras föräldrar. Mina föräldrar måste vara TOKIGA. De har helt förträngt hur det är att utöva vinteraktiviteter med barn. Som måste kissa precis när overallen är på, som fryser, som ramlar och ramlar och ramlar och inte viiiiil längre.

Min man och jag bokade iallafall en resa till New York så fort som möjligt så att de inte skulle ändra sig.

Senaste jag var i NY var nyår 2000. Då lusläste jag på om alla coola ställen jag skulle besöka. bland annat såg jag Eminem på tunnel. Den här gången har jag inte lusläst om så många coola ställen alls, Jag har tittat lite på bloggar om folk som tränar i New York, tex Sofia Hedströms blogg. Inspirationskällorna förändras helt enkelt…Den här gången har jag egentligen bara två saker jag vill göra: Springa i central park och äta på en jewish deli.

Så nu går jag runt och funderar på hur jag ska göra för att springa i central park på morgonen. Tanken på att promenera några kvarter till CP och springa runt reservoaren och sen gå hem, duscha och käka frukost på kvartersdelin känns oh so lyxig. Men alla säger ju att man ska bo i andra änden av Manhattan. Så, det är mitt lyxproblem just nu. Var ska jag bo för att kunna springa i CP på morgonen OCH ha nära till alla ställen jag vill hänga på?

I filmer springer de ofta längs vattnet, under en bro. Var är det någonstans? East river park? Där vill jag också springa ju.

 

 

9 reaktioner till “Springa i New York

  1. Ett tunnelbanekort kostar ju typ 200:- per vecka, så tunnelbana till CP eller tunnelbana åt andra hållet är ju inget bekymmer! Senast bodde jag och frun vid queensborough plaza (fel sida floden) det vor dock lite långt bort… Fast ett löppass över queensborough bridge intä till manhattan blev det i alla fall…

Kommentera gärna

