#RRS10 vecka 1 pass 3

Hej

rrs10 1.3

Nu är jag tillbaka från öl och bröd-resan i Hamburg. Närå, det blev inte så mycket öl och bröd, men mer än vanligt och det känns bra att jag ska få träna ikväll. Det är 10km i 7-8 min/km-tempo som står på schemat och det var längesedan jag sprang en mil så jag är lite nervös. MEN så läste jag på lofsan.se idag där Lovisa länkade till Snabba fötters inlägg om att ha tre mål för sin träning.

”Ett annat sätt är att sätta upp 3 mål, som vi kan kalla guld, silver och brons. Har man t ex sprungit på 1:45 tidigare skulle ju guld kunna betyda pers, silver betyda under 1:50 och brons under 2:00. Nu antog jag bara lite, men ni förstår säkert tanken. Sätt inte bara det högsta “guldmålet” som är svårt att nå då du får så negativa vibbar om du inte klarar det. Välj då hellre 3 mål så att chansen är ganska stor att du i alla fall klarar ditt “bronsmål” och kan ta med dig lite positiva vibbar från det.”

Så, jag sätter guld på att klara milen snabbare än 80 minuter, silver på att klara det på 80-100 min och brons på att klara mig runt milen överhuvudtaget. Allt annat får medalj och diplom, för all träning är värd belöning.

prispall

Annonser

Kommentera gärna

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s