Fritt fall och mål i sikte

Dagen började med ett yogapass. Det var bra för sen blev det fullt ös medvetslös. Idag var vi nämligen på gröna lund. Första två timmarna hade coca-cola, där min man jobbar, hyrt hela stället och det var inga köer att tala om. Ungarna åkte och åkte och åkte.
Och jag åkte fritt fall tre gånger på raken, utan att ens kliva ur mellan. Stackars min kropp. Den fattade inte vad som hände.

På kvällen var jag sjukt osugen på att springa men efter lite pepp från underbara personer i min träningsgrupp på facebook kom jag ut. 5min uppvärmning 60 min jogg och 5 min nedvarvning. Skrapade ihop 9km och fick känslan av att jag nog ska kunna springa midnatsloppet (10km) på under timmen.

Jag funderar på hur jag ska mäta tid och sträcka. Jag bakar ju oftast in allt i tidtagningen. Sätter på runkeeper när jag går ut genom dörren. Men då kommer ju uppvärmningen med och snitt-tid och så blir skevt. Hur gör ni?

20140504-192527.jpg

20140504-192533.jpg

20140504-192550.jpg

4 reaktioner till “Fritt fall och mål i sikte

  1. Sätt igång RunKeeper när det ”riktiga” passet börjar. Och skaffa en klocka om du har möjlighet, det är en jätterolig springpryl. 🙂

  2. Ja. Jag kollar på klockor men de är så dyra och jag är lite emot en massa tekniska pryttlar (som bara går sönder och måste laddas)

Kommentera gärna